Results Personal Training | Lieke's blog | Vrouwen, aan het ijzer!
Ik kan er niet omheen. Ik ben verslaafd aan ‘het ijzer’. (Ook aan extra pure chocola overigens, maar dat is een ander verhaal.) Ik doe trouw core- en balansoefeningen, geniet enorm van yoga en vind het heerlijk om kilometers te maken op de fiets. Maar krachttraining… geeft me nét die extra kick. En die kick gun ik meer vrouwen.
krachttraining, ijzer, kick, chocola
17645
post-template-default,single,single-post,postid-17645,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.3,vc_responsive
 

Lieke’s blog | Vrouwen, aan het ijzer!

Lieke’s blog | Vrouwen, aan het ijzer!

Ik kan er niet omheen. Ik ben verslaafd aan ‘het ijzer’. (Ook aan extra pure chocola overigens, maar dat is een ander verhaal.) Ik doe trouw core- en balansoefeningen, geniet enorm van yoga en vind het heerlijk om kilometers te maken op de fiets. Maar krachttraining… geeft me nét die extra kick.

Geen vrouwelijke Schwarzenegger

En die kick gun ik meer vrouwen. Anno 2018 is het helaas nog steeds zo dat vrouwen over het algemeen wat huiverig staan ten opzichte van krachttraining. De fitgirls en instagram babes niet meegerekend. Jammer, want naast die kick heeft het nog heel veel andere voordelen voor je lijf en je hoofd. Door regelmatig met zware gewichten te trainen krijg je sterkere spieren en sterkere botten. Wees niet bang, je wordt niet meteen een vrouwelijke Schwarzenegger. Vrouwen hebben gewoon niet zo heel veel van die mannelijke spieropbouwende hormonen. Tenzij je gezegend bent met de juiste genen, zul je als vrouw heel hard moeten werken voor een toename van je spiermassa.

Behoud spiermassa en ga de effecten van de zwaartekracht tegen

Waarom dan toch die krachttraining? Door krachttraining kun je je stofwisseling op een hoger pitje zetten, vetmassa verliezen en een strakker lichaam krijgen. En het maakt niet uit hoe oud je bent, ook op je 70ekun je nog genieten van de positieve effecten van krachttraining! Na je 25levensjaar gaat je lichaam langzaamaan achteruit in spiermassa. Ben je als vrouw de 40 gepasseerd kun je dat iets meer gaan merken en na de overgang gaat dit nog een stapje verder. Het enige middel tegen het verliezen van je spiermassa (en het tegenhouden van de effecten van de zwaartekracht) dat bewezen effectief is, is krachttraining. Ook als je helemaal niet strakker hoeft te worden zijn er legio voordelen. Wat denk je van een verlaging van het risico op diabetes, hartziektes en rugpijn. Een betere houding, meer zelfvertrouwen, meer daadkracht en een positiever zelfbeeld?

Pas op: hoog verslavingsrisico

Dus dames, stap die grens over en ga aan de slag met dat ijzer. Voor je het weet ben je ook verslaafd aan de kick. Dan is het geen opgave meer om te trainen, maar wil je het gewoon niet meer missen. En in het geval je mijn liefde voor extra pure chocola deelt kun je, door je hogere verbranding, lekker genieten van die andere kick ; )

 

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.