Results Personal Training | Lieke licht toe | 10.000 stappen per dag. Haal jij die?
Ja, ook ik ben bezig met stappen tellen. Waarom? Omdat ik echt geloof dat het goed is voor mijn lijf én hoofd. Voor mijn lijf, omdat de Japanse arts Yoshiro Hatano al ruim 50 jaar geleden heeft geconcludeerd dat je dagelijks minimaal 10.000 stappen moet zetten om gezond te blijven. Voor mijn hoofd, omdat het heerlijk is om te lopen en mijn hoofd leeg te laten waaien. 10.000 stappen is ook een lekker rond en uitdagend getal. Hoe kinderachtig het misschien ook is, ik wil dat doel gewoon elke dag halen. En liefst nog een beetje meer…
Afslanken, Afvallen, Fit, Fit worden, Personal Training
17605
post-template-default,single,single-post,postid-17605,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.3,vc_responsive
 

Lieke’s blog | 10.000 stappen per dag. Haal jij die?

Lieke’s blog | 10.000 stappen per dag. Haal jij die?

Ja, ook ik ben bezig met stappen tellen. Waarom? Omdat ik echt geloof dat het goed is voor mijn lijf én hoofd. Voor mijn lijf, omdat de Japanse arts Yoshiro Hatano al ruim 50 jaar geleden heeft geconcludeerd dat je dagelijks minimaal 10.000 stappen moet zetten om gezond te blijven. Voor mijn hoofd, omdat het heerlijk is om te lopen en mijn hoofd leeg te laten waaien. 10.000 stappen is ook een lekker rond en uitdagend getal. Hoe kinderachtig het misschien ook is, ik wil dat doel gewoon elke dag halen. En liefst nog een beetje meer…

Afvallen door wandelen?

Femke, van ‘Fem wordt fit’, draagt sinds kort ook een stappenteller. Femke draagt de stappenteller omdat ze het doel heeft om 25 kilo af te vallen. Helpt gewoon wandelen daarbij dan? Jazeker! Je totale calorieënverbruik zal flink toenemen als je meer gaat wandelen. Als je dagelijks 4.000 stappen meer zet, verbrand je in een week als snel 1.000 kcal extra. Dat je daar ook nog gezonder én blijer in je hoofd van wordt is natuurlijk mooi meegenomen.

Zitten is ‘het nieuwe roken’

Nog niet overtuigd? Dan volgt hier nog wat ter motivatie. De laatste jaren worden de negatieve gevolgen van ons zittende bestaan steeds meer in kaart gebracht. Zitten wordt ook wel ‘het nieuwe roken’ genoemd. Als je een inactieve leefstijl hebt is dat een risico voor je gezondheid, net als roken dat is. Door als couch potato door het leven te gaan loop je meer kans op het krijgen van nare ziektes zoals hart- en vaatziektes, diabetes, obesitas en depressie. En we zitten veel! De gemiddelde Nederlander zit dagelijks zo’n 7,1 uur en komt maar aan de 4.000 – 6.000 stappen. Hoeveel zit jij op een dag?

Gezonder, fitter en blijer

Bij deze daag ik je uit: kijk eens op je smartphone of er een app op zit die je stappen telt. Houd een week lang bij wat je per dag weg stapt. Kom je onder de 5.000 moet je echt met je kont van die bank afkomen. Zit je tussen de 5.000 – 10.000 dan ben je al aardig op weg, maar valt er nog genoeg winst te behalen. Werk langzaam naar die 10.000 toe. Begin met 500 – 1.000 stappen extra per dag. Als dat in je systeem zit, doe je dat nog eens en nog eens, totdat je de 10.000 aantikt. Voor de fietsers onder ons: helaas, dat pakt de teller niet. Wel kun je voor elke 10 minuten fietsen 1.500 stappen erbij tellen. En wie weet, misschien ben je na die week wel zo gemotiveerd dat je een echte stappenteller aan gaat schaffen. Word je gezonder, fitter én blijer van!

Tips?

Heb je een stappenteller waar je heel tevreden mee bent? Vertel ons hieronder dan welke dat is. Wie weet maak je iemand anders blij met je tip!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.