Results Personal Training | Fem wordt fit | Ruim twee weken onderweg
Voor je het weet ben je al ruim twee weken verder en is het alsof je niet beter weet. Ik heb weerstandsbanden en verstelbare dumbbells aangeschaft om mijn thuisoefeningen te doen en de koelkast zit vol met gezond eten zodat ik nooit mijn toevlucht hoef te zoeken tot de chipslade. Mijn voordeel is dat je me niet gelukkiger kunt maken dan met groenten: gegrild, gewokt, gebakken, gestoomd of rauw. Zaterdag heb ik dan ook de marktkraam van Kruts leeggekocht. Alleen het thuiskrijgen van al die groenten was al een spierversterkende training op zich. Voeding en training, twee vliegen in één klap!
fit worden; fitness; spierversterkende training; afvallen; afslanken; spieren
17576
post-template-default,single,single-post,postid-17576,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.3,vc_responsive
 

Fem wordt fit | Ruim twee weken onderweg

Fem wordt fit | Ruim twee weken onderweg

Voor je het weet ben je al ruim twee weken verder en is het alsof je niet beter weet. Ik heb weerstandsbanden en verstelbare dumbbells 🏋🏼‍♀️ aangeschaft om mijn thuisoefeningen te doen en de koelkast zit vol met gezond eten 🥦🥑🍆zodat ik geen smoezen heb om mijn toevlucht hoef te zoeken tot de chipslade. Mijn voordeel is dat je me niet gelukkiger kunt maken dan met groenten: gegrild, gewokt, gebakken, gestoomd of rauw. De groentekraam van Kruts is tegenwoordig in één klap uitverkocht. Alleen het thuiskrijgen van al die groenten is al een spierversterkende training op zich. Voeding en training, twee vliegen in één klap! 💪🏼

Beweging

April 2018

Elke maandag meld ik me braaf om 16.00 uur voor de spierversterkende training op de Buitenhoflaan. Op woensdag staat mijn wekelijkse PT-sessie met Lieke gepland. Heerlijk! Nu we de uitleg hebben gehad, kan ik er vol tegenaan. Opwarmen, even knallen met de bokshandschoenen aan (mijn slappe linkse verraadt dat er geen Rocky Balboa in mij schuilt, maar leuk is het wel), en dan ijzer vreten. Zwaar, zwaarder, zwaarst vind ik het allerleukst! Op vrijdag volg ik een thuisschema dat Lieke voor me heeft opgesteld. Verder versier ik mezelf elke ochtend braaf met de stappenteller. 10.000 stappen per dag is het doel. Er zijn dagen – als het zeikt van de regen en de deadlines staan te trappelen voor de deur – dat ik het bij een slappe 7.000 stappen opgeef. Maar veruit de meeste dagen haal ik de 10.000 fluitend, en met een beetje goede wil kom ik nog aan de 20.000 ook. Tussendoel? De Wandel Marathon op 26 mei 2018. Als je de stempelposten bekijkt, lijkt het meer op een kroegentocht, maar 21 kilometer wandelen op bier en bitterballen is vast niet de bedoeling. Maar een wijntje bij de laatste stempelpost… Ik gok dat Lieke het goed vindt 😉 🥂

Voeding

Omdat ik daar goede ervaringen mee heb opgedaan in het verleden, wilde ik ook nu weer gebruik maken van MyFitnesPal. Je voert je gegevens in, je doel (in mijn geval een halve kilo per week), en hoe actief je bent, en de app geeft aan hoeveel calorieën je per dag mag verbruiken om dat doel te halen. Als je wilt, kun je zelfs nog aangeven hoe je wilt dat de samenstelling van je voeding is als het gaat om eiwit, vet en koolhydraten. Ik hou van apps die dingen inzichtelijk maken, dus voor mij een uitkomst. En gek genoeg is mijn uitdaging niet om binnen het aantal calorieën te blijven. Mijn uitdaging zit ‘m er juist in om die calorieën binnen te hebben aan het eind van de dag. Zo niet – heeft Lieke me gewaarschuwd – ga ik spiermassa verbranden en wordt het vetpercentage niet minder. Terwijl ik wil afvallen én meer spieren wil. Ontbijten, ontbijten, ontbijten, dat is mijn missie. En binnen twee uur na een krachttraining koolhydraten aanvullen in de vorm van bijvoorbeeld zilvervliesrijst of volkoren pasta. Dat is de benzine voor je motor, weet ik inmiddels. En vul je de benzine niet bij, dan start je de volgende training met een lege tank. En lege tanken, daar houden we niet van.

Nog even geduld a.u.b.

Benieuwd naar het resultaat tot nu toe? Helaas, nog even geduld. Over twee weken ‘mag’ ik weer op de weegschaal. Maar ik heb de broek die als laatste op de stapel ‘Ademnood’ 🎵🎶 is beland er weer af kunnen halen…

1Reactie
  • Anneke Weesjes
    Geplaatst op 21:17h, 10 mei

    Jeeeejjjjjj Go Femke Go Femke!!!!!!